tisdag 26 oktober 2010

Rapport från soff-ön

Jag sitter i soff-ön på Trematon Terrace med smärta i halsen och slemm i näsan. Blir jag någonsin frisk?
Idag regnar det. Vi har haft en himla tur med vädret hittills, men nu blir jag rädd varje gång det regnar att det aldrig ska sluta. Det är ju tydligen så vintern ser ut här.

Stressen börjar sakta äntra min hittills så avslappnade vardag, och nu börjar jag faktiskt bli tvungen att styra upp. Men det känns också bra med lite struktur.

Vi har skaffat nya vänner; Max och John, som kanske ska flytta till Stockholm. De lär oss engelsk slang och var man kan hitta maffian i Plymouth, och vi lär dem om vem Håkan Hellström är och vad Basshunters låtar handlar om på svenska. Kulturellt utbyte när det är som bäst.

Idag ska Plymouthfamlijen ha privat workshop med en kille som heter Johnny. Han läser magisterexamen och ska leda oss i devising som vi kan ha användning av när vi kommer tillbaka till Götet. Ikväll blir det scones och kamratlig gemenskap. Efter jag har pluggat klart, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar