söndag 10 oktober 2010

En dag i sänder

När tillvaron så som man känner till den rivs upp kan det ibland vara svårt att göra helt vanliga vardagliga saker, såsom att skriva i bloggen. Men då får man påminna sig om den plikt och skyldighet man har gentemot sin trogna läsarskara (d.v.s. mor min) och göra det ändå.

Idag var det en bakisdag, en underbar sådan. Efter förmiddagens lite oinspirerande start tog vi oss i kragen och gjorde något av dagen. Solen var framme, vinden var som bortblåst, och man kunde gå i sommarklänning ner till hamnen. Jag och Erika satte oss på Bluesbarens uteservering och stillade vår hunger med pasta och hamburgare. Jag tog en Corona, trots att det var en bakisdag; så underbart var vädret. Efter måltiden gick vi till nästa pub där vi tog varsin kaffe och njöt av solnedgången, medan kölden sakta trängde sig på.

Nu är jag tillbaka på Trematon Terrace. Karolina är hemma, men Joel är ute på vift med nån gosse han träffat på fotbollen. Johanna är i London och jag saknar henne. Imorgon åker hon till Sverige och ska vara där i en hel vecka. Jag vet inte om jag avundas henne eller inte. Det vore helt underbart att få åka till Göteborg och träffa katten och sen åka tillbaka till Plymouth med vetskapen att man har halva tiden kvar. Men samtidigt kanske det bara hade känts jobbigt.
Det bästa vore om man kunde hitta en genväg, som ett Narnia-skåp, som ledde direkt till Göteborg. Säg att man gick in på toletten på The Kings Head som ligger nere vid hamnen och så skulle man komma till toaletten på The Kings Head på andra långgatan i Göteborg. Och därifrån kunde man gå till Kellys där ens vänner satt med katten och quizzade. Det vore nåt.

Men livet i Plymouth är inte helt fel.
Här finns The Barbican,
här finns lektionerna med Lovely Lee Miller,
här finns sofforna på Trematon Terrace,
här finns känslan av att vara lite exotisk,
här finns sconesen,
och här finns Erikas säng där man får sova och gråta och kramas hur mycket man vill.

Men här finns tyvärr ingen katt.

5 kommentarer:

  1. jag läser också. och jag är inte din mamma. hoppas jag. det hade varit jobbigt att deala med sådär efter en 24 år.
    kramar och kärlek från en annan expat som saknar gbg och hela alltet.
    (klicka på mitt namn så händer nåt mysit)

    SvaraRadera
  2. valen är åter! Underbar söndag låter det som. Just det ja, är nu snart 24, älskling, veckan dit. Nu ska varm mjölk intagas o säng försöka närmas. Älskar dig! puss från mamsi

    SvaraRadera
  3. Ah, baby..! Vet du, jag tror minsann jag ar lite foralskad i dig. Du ar bara sa himla bra och fin. Saknar dig, och er. Faktiskt. Efter bara knappt en dag. Later som att ni haft en underbar sondag. Jag och Jack har strovat langs brick lane med solen i ogonen och atit bagels och etiopisk mat, det har ocksa varit jattefint. Men ja, ah, jag saknar er.
    <3

    SvaraRadera
  4. åh jag vill också ha en hemlig narniadörr! fast du behöver inte gå till kellys. jag och pontus har en pakt. vi är trötta på stället. istället ska vi företa oss en upptäcksresa, på jakt efter den perfektaste puben i göteborg! ill let you know när vi hittar den. snart börjar jag en ny kurs. då kanske jag kan hälsa på. jag tänkte slå dig och nille i en smäll, men nu flyttar han till liverpool istället och försvårar smällandet väsentligt. jaja... jag vill också vara i englandet. PUSS på dig. katt hälsar.

    SvaraRadera
  5. jag kan vara din katt <3

    SvaraRadera