söndag 17 april 2011

Om nya vänner, Jambalaya och fransk livsfilosofi

Ännu en söndag efter en lördagsnatt i staden som god musiksmak glömde.

Veckan spenderades på en workshop som fokuserade på lekfullhet. Name-tag, Cox, kamelers parningsläten och Ron-Paul the pig. Tio vuxna människor blev barn på nytt, och vi fick nya fina vänner.



Playful performers

Och vad mer?
Vi tog ett städsnack med fransoserna efter att vi morgon efter morgon funnit toaletten full av franskt urin och pubeskrull. Jag menar; spola! De är inte på något sätt onda människor, men jag förstår inte deras livsfilosofi. De sitter inne varje dag, ockuperar sofforna med varsin dator, den ena spelar Linkin Park och den andra ser Family Guy på franska. Jag menar; hörlurar! Och deras diet ger mig ångest. Färdigpaketerade hamburgare, pommes och cola. Eller min personliga favorit: fem fiskpinnar och en morot. Jag menar; skjörbjugg!

Where was I?
Jo.
Jag hann med plugg på Fix, ett stort steg framåt i kampen mot skrivkrampen. Dessutom punkdiskussion och Gilmore Girls på Providence Street, som bara gjorde seperationsångesten värre. Och så fyllde vår vackre vän Max år igår, så det vankades Jambalaya på Clifton Street. Därefter drog jag ut i Plymouthnatten med Carly och hennes vänner. Det hela slutade på Cuba klockan fem; ungefär den tiden då vi alla börjar bli härligt desperata och tjejerna inte längre bryr sig om att dölja trosorna när de snurrar kring strippstången. Damn, I love this town!

Pastellhusen färgar Providence Street på gråa torsdagar

Louis stod för maten igår

Födelsedagsmiddag

Dan, födelsedagsbarnet och Kier

Efter-maten-cigg

Och sen allt det där man inte gjorde.
Jogga. 
Portfolion.
Suck och stånk.
Den kommer att bli gjord, det vet jag. Jag vet ännu bara inte hur. Försöker fixa lite idag, så att jag kan ägna mig helhjärtat åt mor och syster som kommer imorgon!

Snipp, snapp, snut.

1 kommentar:

  1. herregud sicka fransoser. blä. uhuhuh, jag är ensam hemma och jag vill se på dåliga filmer med er! den där hemkomstkrashen börjar visst göra sig påmind nu. vi kan skypa busbarn!

    SvaraRadera