lördag 26 februari 2011

Om en fredag, en lördag och en längtan efter punk

Vad är en val på slottet?

Jo, till exempel är en val på slottet tre unga kvinnor från Sverige på Maffiakalas i Plymouth.

The Clifton är den klassiskt brittiska puben som ligger på Clifton Road, bara ett par meter från Max och Jons hus. Det brukar vara första anhalten på en utekväll, eller ett skönt söndagshäng. Puben ägs av maffian, liksom så många andra pubar i den här stan. Mafioson Gary brukar vara schysst och bjuda på shots och ge min basker komplimanger. Igår var det hans födelsedag så vi gick naturligtvis dit. Clifton var fullsmockat av Plymouths svar på Sopranos, och alla klassiska karaktärer var där, inklusive Garys gamla mormor (den största bossen av dom alla). Vi gratulerade födelsedagsbarnet (dock utan de vanligtvis obligatoriska party-poppersarna), fick en slängkyss tillbaka, och gick sedan vidare i Plymouthnatten.

Vackert kvinnfolk på The Clifton.

Regnet öste, och jag haltade ett par meter efter de andra tack vare min stukade fot. Vi tog oss till Ride där det vankades grill under tält och reggaemusik. Det dansades till stängning, och sen gick vi hem. Vi hade ju faktiskt en förhoppning om att ta med Malin till Firefly ikväll, men huruvida den planen kommer att fullföljas återstår att se.



Plymouth's finest

Nu när Joel och Karro är i Sverige tänkte vi se till att ha den bästa, punkigaste helgen så att de skulle bli avundsjuka. Det går lite si och så med det idag. Men solen skiner och gör mig på bra humör. Erika och Malin gick till The Hoe, men min fot hindrade mig från att följa med. Istället tog jag med mig datorn och satte mig på Fix. Tanken var att jag skulle plugga, men jag valde att blogga istället. Blir lätt så.


Mitt andra vardagsrum



Ska jag försöka plugga nu kanske?
Men detta skulle ju bli en punkig helg! Varje helg ska vara en punkig helg!
Kan det vara så att jag blivit för gammal för punken?
Hemska tanke.
Fast nej. Om det fyrtiotvå-åriga punktrollet kan göra det, so can I!
Efter att jag har pluggat lite.

2 kommentarer:

  1. jag är inte såå avundsjuk. för jag har drömt om nalkningar och dansat beat natten lång. männen på bilderna verkar extra glada, vad har hänt? har de vaknat ur en vintervila månne?

    sverker jerker (ett alias, du vet vem jag är)

    SvaraRadera
  2. för övrigt tog det mig en minut att förstå vem killen på den skrikiga bilden med malin är. sen såg jag att det var gamle jonathan.

    S J

    SvaraRadera