lördag 19 februari 2011

Plymouth by night

Skrivkrampen tog över.
Så jag begav mig ut. Letandes efter inspiration. Research. Eller nåt.
En tisdagskväll då staden var död, med Detektivbyrån och Nick Cave som soundtrack till mitt liv. Strosade upp längst Tragikens Aveny, förbi Ride där det var öppen scen.
Kanske in och se om Jon eller Louis jobbar?
Nej. Tog en cigg och gick ner till Ebrington Street där gatan var tom, och Forty Five var ett stängt minne av sitt forna fik. Och på Jack Chams kostade ölen bara 1 pund. Men jag gick inte in.





Gick ner till busstationen.
Någonstans spelades Robbie Williams "Angels", men kunde inte förstå varifrån musiken kom från då White Rabbit var stängt. Höjde volymen till "Red right hand" i öronen. Sen vidare förbi Arts Center, ner till Barbican, Gindestilleriet, hamnen, Annabel's.






Gick hemåt.
Utan att ha fått någon vidare inspiration.
Det är fortfarande du och jag, skrivkrampen.
Och det kunde inte ens Plymouthnatten bota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar