fredag 21 januari 2011

Om veckan som gått

En vecka till. Plugg, plugg, plugg och jag har inte ens börjat plugga. Försöker skriva ett synopsis till Playwritingen, men kan inte bestämma mig för om det är en kärlekshistoria eller ej. Jag menar; what is love? (Baby don't hurt me... don't hurt me... no more)

Huset är fullt nu i alla fall. Joel och Malin kom i veckan, och alldeles nyss steg fina Karolina innanför dörren. Jag trivs i mitt nya rum. Det gör Erika också, och nu har vi börjat sova här istället för hos henne. Vuxna kvinnor, jag säger då det.

 Erika i säng

Korridoren har blivit nya hänget 

 Joel gillar tax-free

Igår var jag på Rocky Horror partaj på Oceana (det var inte så jävla speciellt det där stället). Jag tror att folket här har missuppfattat hela Rocky Horror grejen. Bara två killar kom klädda i drag. Resten är för rädda för att verka bögiga. De såg Rocky Horror som ett tillfälle att se brudar i korsetter och nätstrumpor (när det ska vara killarna som ska ha det). Jag slopade french maid-grejen och slängde på en slips och mustach. Sen spenderade jag aftonen med att prata homosexualitet och religion med fina Dan, samt bråka med Matt om feminism. Eller; han försökte provocera mig. Jag skrattade, klappade honom på huvudet och sa att han såg ut som en trädgårdstomte. Åkte taxi från Oceana klockan halv tre och hittade en katt som jag försökte ta med hem. Den märkte att jag var full så den sprang skräckslaget iväg.


Idag fick vi tillbaka våra essäer. Jag fick bra betyg, trots usel essä (vilket säger något om nivån på de här studenterna). Det firades med te hos D, som nyss kommit hem från Europaturné. Ikväll blir det chips och chokladmys. Kanske en öl på Ride. Annars blir det födelsedagsfirande för Kier imorgon.

Livet, vänner. Livet.

1 kommentar:

  1. Darling! ÅH herregud, saknar sönder mig varje gång jag läser din blogg. HAHA, alltså, jag ser verkligen framför mig hur du försöker lyfta upp katten och släpa med dig den hem, full och brötig. <3 Du borde skaffa mustasch för alltid pinglan, jävligt snyggt!

    SvaraRadera