söndag 1 maj 2011

Sloe gin och to do-listan

Så var vi inne på sista månaden som studenter på Universitetet. Kanske sista månaden i Plymouth. Beror på vad hjärtat säger i takt med att veckorna går. Vi arbetar med Performance lab, skapar en egen föreställning med fem andra brudar. Vi är olika, vi är frusterade ibland, men det går ändå ganska bra. Kommer det att bli en föreställning av episk kalliber? Nej. Men it'll do the trick.

Det är skönt att vara tillbaka i skolan efter lovet. De senaste tre veckorna känns som ett blurr. Jag hade portfolio-ångest, jag hade besök, jag skaffade en vän över en helg, jag bojkottade ett bröllop, jag fick lite färg av solen, jag hade ont i hjärtat, jag var med på en workshop, jag åt jambalaya, jag saknade min katt.

Ikväll dricker vi sloe gin på Erikas rum. På nedervåningen har en av fransmännen besök av sina föräldrar, men sitter ändå fortfarande vid datorn. Både jag och Erika upplever ett visst förakt för dessa föräldrars oförmåga att uppfostra sin son till att diska och spola efter sig, så vi undviker att gå ner. Istället gör jag en lista.

Saker jag vill göra innan jag lämnar Plymouth:

* Gå till Annabel's, vara snygg och lära mig dansa burlesk.
* Åka till Cornwall igen.
* Hänga med Evie.
* Hänga med trollet.
* Bli av med ölmagen. Beach 2011 för faen! (kan man bli av med en ölmage utan att sluta dricka öl?)
* Spendera en afton på the Hoe med grill och gott sällskap.
* Undvika att diska sista veckan så att fransoserna lämnas med all min smutsdisk.

Det är inga höga krav jag ställer. Jag är en enkel kvinna med enkel smak.

Ikväll ska vi till The Barbican. Målet är att skaffa nya vänner. Jag lämnar er med en cliffhanger.

1 kommentar:

  1. åååh, sakna sakna sakna <3 (Observera vilken tid på dygnet jag skriver det här. Och det är inte för att jag varit full, svirat och kommit hem sent. Nej, det är för att min väckarklocka ringde för 40 minuter sen.How absurd is that?!)
    <3

    SvaraRadera