tisdag 31 maj 2011

And then there was one

Du och jag, Sundance.

Alla nätter i samma säng.
Alla glas Sloe gin.
Alla smeknamn.
Alla promenader i Central Park.
Alla koppar kaffe på Marina Bar; jag Americano med kall mjölk, du Cappuchino.
Alla tårar, alla skratt.
Alla internskämt.
Alla diskussioner, frustrationer, illusioner, pretentioner och miljoner, (miljoner!) ambitioner.
Alla vinägerchips, omeletter, tomatsåser.
Alla danser på Firefly, Ride, Bac Bar.
Alla kyssar och lavetter.
All research.

Du och jag, Sundance.

Sista kvällen, The Hoe, vinägerchips och doubble rainbow.
Cirkeln är sluten.
Nu: du på en flygplats med Sverige inom räckhåll, jag pank i ett Halfway-house i Plym Town.








Vi möts i Göteborg.
På Kelly's, Stadsteatern, valfri sushirestaurang, eller på ett parkeringsdäck.
Du, jag och Joels sista cigarill.

3 kommentarer:

  1. Ståpäls av dina ord, som vanligt min vän;) //Kram

    SvaraRadera
  2. majgulls ryggtavla, ett minne jag förvarar väl <3

    SvaraRadera
  3. Jag saknar ord och jag saknar dig Butcho <3

    SvaraRadera