onsdag 18 maj 2011

Barbican, nya vänner, utflykt, burlesk och mat

Idag började den stora utrensningen av lådor och garderober. Saker slängdes, kläder ska skänkas. Informationsapper såsom "Welcome to Plymouth University", som för ett par månader sedan var vår enda guide till en tillvaro som vi då inte visste något om, blev till överflödigt skräp som nu hamnat på botten av en soptunna. Ihopsamlande av skolpapper, utsållning av kläder - ut med det gamla, in med det nya - samt högar av såndant som lånats av andra. Nästan ett helt år i resumé framför mina ögon.

Den senaste tiden har varit ambivalent. Butch och Sundance utan Plymouthfamiljen har varit lite som två borttappade barn på H&M som desperat klamrar sig fast under en klädställning och vid varandra (en av Erikas många metaforer). Jag ger er en snabb resumé:

En engelsk prins gifte sig för ett par veckor sedan. Jag firade inte, men uppskattade att jag fick ledigt från skolan. Tack, prinsen. Mitt liv log sig en sväng till Barbican i ett par helger. På den kungliga bröllopsdagen satt jag med Siobhan och Carly på en uteservering vid vattnet. Där träffade jag K, en av Plymouth's finest.

Barn i Barbican

Beröring i Barbican

Berusning i Barbican

Bäst i Barbican

Bära i Barbican

Bonding i Barbican

(ny) Bekantskap i Barbican

En Barbican-fredag spenderade vi på Annabel's. Vi gick dit för att lyssna på Tarantino-influerad surf-rock, och danced the night away. As you do. Vill gärna hinna gå dit igen, men vet inte om tiden räcker till.


Så fick jag alltså en vän till. K. Hon slog mig i biljard, förde med mig utanför Plymouth i sin bil, visade mig en av stadens undangömda pärlor, och lärde mig saker om mig själv.

Söndagsutflykt

C, A och K



Sommarrullning i gräset

Erika var min egen husslav under min kamp mot portfolion. Hon gav mig massage och lagade mat. Här är några av hennes underbara, omtänksamma och smakfulla specialitéer:

Välfyllda mackor med tomat, rödlök, pesto, cream cheese, feta och salami.

Pankakor; en med cream cheese och bjrnbärssylt, och en med jordgubbar och mörk choklad.
 Samt en fruktkpmpott.

Omelett med feta, fräsch sallad, samt hemmalagade sötpotatischips.

Vi var också på rollspels-dejt, Erika och jag. Med utbredd filt i Central Park, vin, ost, cigariller, och improviserad dialog tills solen gått ner.


Förra helgen lämnade vi Barbican och återvände till våra rötter; North Hill och Bac Bar närmare bestämt. Och trollfamn. Imorgon blir det Ride, för första gången på länge. Back to the roots indeed.

Portfolion blev alltså klar. Playwritingen likaså. Inga fler uppgifter att lämna in, och vi har faktiskt bara en enda riktig skoldag kvar. Och om en och en halv vecka åker Erika hem. Jag flyttar in hos Carly, vet ännu inte hur länge, men antagligen till mitten av juni.

Men det blir inte detsamma.
Jag menar; vem är Butch utan Sundance?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar