onsdag 14 mars 2012

Kort om hår

-Är rött där din naturliga hårfärg?
- Nej jag är blond egentligen.

- Är det där din naturliga armhåla?
- Nej, den är rakad.

Och så, en liten snabbkurs i något som borde vara uppenbart - Håret:

Nej, jag är inte naturligt hårlös trots att jag biologiskt sett är kvinna.
När du drar handen längst mina ben kommer det inte kännas som att smeka en sommarbris. Det sticks.
Nej mitt könsorgan är inte vaxat.

Jag är inte sju år gammal.
Mina tår, fingrar och armar är ludna.
En hårlös armhåla är inte en "naturlig" armhåla, trots att Calvin Kline-reklamen vill påstå motsatsen.
Get with the program.

1 kommentar:

  1. Gillar inlägget...är det inte så man stör sig på alla filmer som utspelar sig på medeltiden eller på en öde ö, där man i en nakenscen får se en kvinna med rakade ben och armhåla? Knasigheter!

    SvaraRadera