onsdag 14 december 2011

Drömmer om

Drömmer om teater i en övergiven fabrikslokal där det ekar och kanske spökar.
Drömmer om att skriva och spela och dansa burlesk.
Drömmer om att gå på Friskis och Andra lång.
Drömmer om Berlin.
Drömmer om att kunna balansera en ölburk på en svullen kagge.
Drömmer om att sjunga som Plura, och bli full för kärlekens skull. Igen.
Drömmen också om katter, snus och Lana Del Rey.
Om män med håriga ryggar, kvinnor med grönt hår och livet i svartvitt.
Drömmer om att måla grafitti och spränga saker i luften med en kubansk cigarr i käften.
Om att slåss med bara nävar i en boxningsring omgedd av skrikande åskådare.
Och ibland drömmer jag om att Christopher Plummer sjunger Edelweis bara för mig.

Och jag borde väl skriva att jag drömmer om fred på jorden. Men jag drömmer inte om att bli fröken Sverige.

3 kommentarer:

  1. Du är bäst. När/hur länge är du i malmö? jag åker härifrån den 23e, kommer du innan dess kan vi spränga saker ihop. txt me!/beckis

    SvaraRadera
  2. vännen min,

    Det är bara att skapa din egen "Bucketlist" och börja pricka av;)
    //Kram och må väl!

    SvaraRadera
  3. kan misstänka att flera poster på DEN bucketlist redan blivit avprickade jomen

    SvaraRadera